Je libo vakcínu? A jakou dáme značku?

5
(1)

Jana Zwyrtek Hamplová: Nebojte, naše zboží je to nejlepší. A jakou odměnu si vyberete? Tenisky? Mobil? A to nevíte, že vás čeká ještě prémie! Třetí dávka, a taky úplně zadarmo! Rozjíždíme totiž právě akci 2+1, která nebyla ještě včera v plánu. Tak neváhejte …

Ne, nechci očkování degradovat. Ostatně by to byla už zbytečná práce. Degradují ho ti, kteří z něj dělají produkt 90. let ve stylu „vy zíráte, my zíráme – zářivě bílé prádlo“. Dnes je to ona pověstná „tečka“, která není žádnou tečkou, ale z mnoha důvodů velký otazník, na jehož kampaň plnou lží a manipulací, aby se tečkou alespoň zdál, padají desítky milionů z veřejného rozpočtu. Kvůli této formě propagace aby za chvíli strkali hlavu do písku i ti, kteří se s důvěrou naočkovali. A já dodávám – pokud jim to přineslo klid na duši a jejich tělu to skutečně pomůže, rozhodli se zcela správně – ostatně rozhodují o sobě, a nikdo nemá právo jim cokoli rozmlouvat.

Stejně, jako nemá nikdo právo nikoho do očkování nutit. Nejsou to také očkovaní, kdo by měl děkovat výrobcům vakcín, ale je to přesně naopak – farmaceutické firmy by měly děkovat očkujícím se – za to, že dali vakcínám svou důvěru, a díky tomu se tyto vakcíny, prozatím v experimentální fázi, mohou testovat přímo na lidech.

Na druhé straně by očkovaní měli chápat ty, kteří tento experiment na sobě sama zatím odmítají, a mají naopak odvahu čelit covidu svou vlastní imunitou a tělesnou kondicí. Je to právo každého v době, kdy nikdo neumí zaručit bezpečnost vakcín, stejně jako nikdo neumí říct stoprocentně, že lépe je se neočkovat. Proto by měly obě „party“ držet spolu, a zcela na rovinu si sdělovat své zkušenosti. Každý má právo o svém zdraví rozhodovat sám.

Dnes, kdy je až hysterická starost a tlak na to, aby se všichni dali “dobrovolně” očkovat, že to připomíná až ono reklamním retro, však neuškodí pár čísel, ze kterých mrazí. A která, kupodivu, nechávají mocné tohoto světa, na rozdíl od covidu, v naprostém klidu…

Každý 3. obyvatel České republiky v průběhu svého života onemocní rakovinou. Tedy 33% z nás všech. Například v roce 2017 bylo v České republice nově diagnostikováno 86 819 pacientů se zhoubným novotvarem. Ročně zemře na rakovinu až 1,3 milionu Evropanů a objeví se 3,5 milionu nových případů. Za deset let tedy 35 milionů velmi vážně nemocných. Bez zásahu do současného trendu se celkový počet případů rakoviny v EU do roku 2035 může zdvojnásobit. Tedy na 66 milionů za deset let. Nově rakovinou v ČR onemocní aktuálně přes 70.000 lidí ročně (rok 2020) a umírá na ni zhruba 28.000 lidí. Až 40 procentům případů rakoviny lze přitom předcházet. Jen přijít včas k lékaři. Proč tedy v posledních letech nevidíme reklamy plné známých jmen, které na to upozorňují? Proč se nenabízí mobily a tenisky a jiné bonusy za to, že nebudeme podceňovat prevenci této zhoubné nemoci? Když je to také celosvětový a letitý problém?

Odpověď je jednoduchá. Rakovina má smůlu. Není dobrý „produkt“ – na boji s ní nelze bohatnout a diktovat lidem, jak žít. Je to, obdobně jako kardiochirurgie nebo boj s leukémií a dalšími nemocemi, práce a dřina a nervy a úsilí stovek lékařů. Pokroky po milimetrech. Tady nelze chrlit miliony testů ani honem honem vyvíjet vakcíny, které by se mohly rovněž prodávat po stamilionech. Že jde v případě rakoviny o více nemocných a mrtvých každý rok, než bylo kdy u covidu? A že 40% by jich zemřít třeba nemuselo? Ale proč by se to za drahé reklamní peníze připomínalo, když z toho není žádný byznys, ale jde skutečně „jen“ o ono zdraví…

To covid je jiná liga. Takové celosvětové PR a obchod se strachem, to tady ještě nebylo. Testy a roušky se chrlí po stamilionech, vakcíny se od těchto dnů nabízejí dokonce na novodobých „tržištích“, protože někdo usoudil, že to lze, a více se jich tak „prodá“, a není médium, ze kterého by na vás covid neskočil. Na vakcíny se tak stojí v obchodních centrech fronty jak nedávno při otevření Primarku na Václavském náměstí. Očkování, ryze zdravotnický odborný úkon, u kterého by měl být přítomen lékař a chorobopis očkovaného, se dnes nabízí ve stáncích jako cukrová vata. Nebo jako na tržištích levné zboží. Bez ohledu na to, že očkující nezná zdravotní stav očkovaného, stačí vystát frontu a neznámý zdravotník vpraví komukoli do těla látku, o které očkovaný neví nic moc, jen věří prohlášením, že ho očkování navždy zbaví covidu, a vrátí mu život, na který byl zvyklý.

Kéž by tak obojí bylo pravda… Každý očkovaný by si splnění svých očekávání zasloužil, protože vsadil nejvyšší hodnotu – své zdraví. Bez ohledu na to, zda z přesvědčení, pro cestu na jih nebo pro možnou výhru třeba toho mobilu. Pravdou však je, že loterií je dnes samo očkování, a tah se bude konat až někdy v budoucnu. Obdobně jako se kvalita jakéhokoli zboží ukáže až za nějaký ten pátek. A nezlobte se, že o vakcínách hovořím jako o zboží. Zboží z nich, bohužel, udělala současná světová garnitura, která má málo společného se světem medicíny. Zato nepochybně ví, co je to onen byznys. Politický i ekonomický. Vydělává totiž jako nikdy. Na strachu lidí a jejich důvěře ve spásu vakcínami, které se začínají stávat “dobrovolnou” podmínkou normálního života.

Nakonec malou poznámku.

Skutečné výsledky vědecké práce lékařů jsou tiché, neviditelné, bez reklam, a nepotřebují nabízet léky formou loterií o cokoli. Až kterékoli lékařské pracoviště ohlásí, že má k dispozici preventivní očkování proti rakovině, co myslíte…? Budou tenisky a vyhrožování potřeba? Nebo si rádi a bez reklamy klidně i připlatíme? Ano..b) je správně.

Zdroj

Souhlasíte s článkem?

Průměrné hodnocení 5 / 5. Vote count: 1

Zatím nehodnoceno, budete prvním

Napsat komentář