Svět podle lepšolidí

Okénko – Právo v kapse – Omezování dopravy

Jindřich Kulhavý: Není to tak dlouho, co jsme se zabývali plošným nastavením maximální rychlosti v Praze na maximální hodnotu 30km/hod. V Paříži už k této úchylnosti, jak jinak to nazvat, došlo, ve Vídni o tom uvažují, stejně tak v několika dalších městech vedených nějakým derivátem Zelených. I v naší metropoli začínají jemně naznačovat, že to je blízká budoucnost. Samozřejmě magistrátní úředníci mlží a hledají důvody, jak to obhájit. Jenže oni nejen, že přemýšlí, oni konají.

Pokud vnímáte vystupování zástupců pražské koalice na sociálních sítích, jistě jste si povšimnuli, že je to právě doprava, kterou se snaží prezentovat. Tu jsou to elektrokola, jindy nový přechod, cyklostezky. Jaká je však realita? Současné rozkopání poloviny Prahy nemá být rekonstrukcí děravých vozovek či výměny povrchů tam, kde by po zimě už nešlo projet. Důvodem je příprava na to, aby vyšší rychlost jak třicítka po Praze nebyla dosažitelná.  Máte li moc a peníze, můžete cokoliv. Takže moc na magistrátu mají, peníze jsou daňových poplatníků, tak proč jim část nevrátit tak, aby je pořádně rozžhavili doběla?

Za současnou ,,revitalizací“ pražských ulic není tedy jejich oprava, ale pokud možno co největší zneprůjezdnění. Vznikají tak nové retardéry, předimenzované ostrůvky, rozšiřují se chodníky, snižuje počet pruhů, kreslí nové cyklostezky a přechody pro chodce. Důvodem je dosáhnout toho, aby na těchto komunikacích nebylo možno jet rychleji, než je  jejich vysněná třicítka. Když budete kličkovat mezi ostrými obrubníky a v podstatě budete stále ve střehu, abyste nepřekročili nesmyslně nízkou rychlost, nepoškodili auto a nepřehlédli pozornost ztrácejícího chodce bez pudu sebezáchovy, který bez rozhlédnutí skočí přímo před auto, prostě pojedete krokem. Prahu to zašpuntuje a nikomu to neprospěje. Jen občané budou v dopravě trávit mnohem větší část svého života.

Vše navíc něco stojí. Propagace elektromobility, cyklistiky a údajně potřebné úpravy exteriéru v městských ulicích musí Praha zaplatit. Na co pak nezbývá, to je jasné. Na trase Praha Vinoř-Vysočany, což je cca 10km, je 12 pastí, ve kterých lze zanechat svou nápravnici, případně přijít o kompletní kola. To i kdybyste jeli těch 30. Bohužel to je jen prkotina. Absolutně se nijak neprodloužil obchvat Prahy, který už se několik let nachází ve stejném stavu, Existuje pár slepých sjezdů a nájezdů spojených s neexistujícími mimoúrovňovými křižovatkami, které nikdo nikdy nedokončí. A pak jsou místa, kam s nižším autem vjet ani nemůžete.

Reakcí na některé výplody Hřiba a spol. jsou komentáře podporující je v jejich úsilí. Většinou jsou to buď samotní Piráti, jindy jejich voliči, případně proliberálně uvažující momentální obyvatelé Prahy. Tragikomičnost současného vedení odráží celou tuto dobu. Čím více zákazů, tím méně demokracie a svobody. To je prostá rovnice o jedné neznámé, kterou je to, kdo stávající koalicí způsobené škody napraví. To, že podobný postup je ve více městech Evropské unie, znamená opět koordinaci v rámci této mezinárodní zločinecké organice. Velké množství rozhodnutí a celkové směřování EU postrádá logiku. Stejně tak i přístup k pražské dopravě.

Představa Hřiba a jedo nohsledů, že z celého města udělají pěší zónu bez aut, je naprosto zcestná. Doufejme, že se do vedení města dostane někdo se smyslem pro realitu a normálnost. Pokud ne, Praha postupně zemře.

Zdroj